Početna stranica Kivela Kia Kivela Fiat Kivela Alfa Romeo Kivela Lancia  
Kivela Kivela
Alfa Romeo Kivela
Kivela
4C oprema i cijene
Kivela
Kivela 4C
Kivela 8C Spider
Kivela Giulietta
Kivela Alfa Mito
   
Kivela

Bez ustupaka u eleganciji zbog praktičnosti i bez potrebe za iznenađenjima. Bit automobila Alfa Romeo 4C vrlo je jednostavna: čiste performanse. Svaka je odluka vezana uz dizajn donesena s time na umu.

Srce ove zvijeri, motor ugrađen na sredini, jasno je vidljivo kroz crno staklo. A od njega kreće svaki drugi element automobila. Okrugla stražnja svjetla savršeno se uklapaju u upadljive stražnje blatobrane s uvodnicima zraka za izmjenjivač temperature. Energične i dinamične bočne stranice sačinjavaju savršen prednji profil za prednja svjetla iz kojeg se dvije V-linije spuštaju ravno prema prednjoj rešetki i simbolu Alfa Romeo. Rezultat je automobil koji odiše čistim duhom moto sporta. Svaki element posebno je osmišljen za predviđenu aerodinamičnu funkciju i za stvaranje potisne sile potrebne za osiguranje maksimalnog držanja ceste pri naglom skretanju.

Ulazak u Alfa Romeo 4C znači ulazak u svijet moto sporta. Kao i na vanjštini, u unutrašnjosti sve ima točno određenu funkciju: na modelu 4C ništa nije suvišno i sve je podređeno performantnoj vožnji. Započet ćemo s jedinstvenim elementom karoserije o čistih karbonskih vlakana. U unutrašnjosti trkaća sjedala jamče udobnost i pravilno držanje. Sjedala imaju pojačanu kompozitnu konstrukciju i posebno lagano punjenje. Presvlake su od tkanine ili kože.

Na modelu 4C baš je sve u trkaćem duhu karakterističnom za modele Alfa Romeo. Kolo upravljača posebno je oblikovano na dnu. Armaturna ploča izrađena je od toplinski oblikovane školjke poput onih na super automobilima posebnog izdanja. Sve su komande podređene vozaču i omogućuju mu potpunu kontrolu nad vozilom. Grafika ploče s instrumentima vizualno je upadljiva i vidljivo inspirirana sportskim motociklima i trkaćim automobilima. Aluminijske papučice i zaštite za petu još su neki od detalja koji odišu sportskim duhom.

Alfa Romeo odlučio je proizvoditi model 4C u Modeni i za to je odredio posebno postrojenje unutar Maserati radionice u gradu. Tamo je uvijek sve usmjerene na naprednu tehnologiju i vrhunsku kvalitetu izrade, kombinaciju koja vodi do proizvodnje automobila doista jedinstvenih tehničkih performansi, mjesto gdje se pažnja pridaje svakom detalju.

Na proizvodnoj traci za 4C ljudi su ti koji su važni. Stručnjaci za proizvodnju ovog novog modela Alfa Romeo prošli su 500 sati posebne obuke i pratili su proces razvoja proizvoda 10 mjeseci. Zbog toga svi oni posjeduju potrebna tehnička znanja. Tehničari zaduženi za sklapanje automobila prate sve faze procesa i na kraju sklapanja obavljaju stroge kontrole kvalitete i provjeravaju rade li svi sastavni dijelovi savršeno. Završeni automobil potom prelazi u ruke iskusnih testnih vozača i ispituju se njegove dinamične performanse u različitim uvjetima. Tek je nakon toga Alfa Romeo 4C spreman za izlazak na cestu.

Performanse

Nešto manje od 4 metara dugačak, 2 metra širok i 118 cm visok. Odabir dimenzija pri dizajnu automobila Alfa Romeo 4C jednako je tako hrabar. Umjesto korištenja ekstremne snage, donesena je odluka da se smanji masa. Svaki je sastavni dio automobila podređen tom izazovu.

A rezultat je zapanjujući: masa vozila bez opterećenja manja od 900 kg na modelu s motorom snage 240 ks, s omjerom mase i snage ispod 4 kg/HP. Brojka koja jamči karakteristike i performanse pravog super automobila. Ta impresivno mala masa postignuta je upotrebom iznimno laganih materijala poput karbonskih vlakana, aluminija i kompozitnih tvari, odabranih zbog maksimalne dinamičke učinkovitosti. Brz snažan i napredan. Na modelu 4C, napredni materijali u kombinaciji s inovativnim procesima i vrijednostima marke rezultirali su koncentriranom učinkovitošću.

Karbonska su vlakna prije svega odabrana za izradu središnje ćelije za putnike. Karbonska vlakna imaju brojne prednosti nad klasičnim materijalima jer su “izotropska”, odnosno proporcionalno snažna u svim smjerovima.

Budući da se vlakna protežu u istom smjeru, dijelovi izrađeni od jednosmjernih karbonskih vlakana mogu biti do 5 puta snažniji.

Aluminij, snažan a opet iznimno lagan materijal, korišten je za izradu bloka motora, samog motora i prednjih i stražnjih ćelija koje putnike u putničkom prostoru štite od udaraca.

Iza putnika, šipke protiv prevrtanja od čelika velike čvrstoće sprječavaju deformacije u slučaju prevrtanja. Napredni kompozitni materijali, za koje se ranije smatralo da su prečvrsti za primjenu u proizvodnim modelima, savršeno nadopunjavaju inovativnu konstrukciju automobila. Na modelu Alfa Romeo 4C korišteni su kompozitni materijali niske gustoće za vanjski dio karoserije i jamče veću stabilnost od aluminija i 20 % manju težinu od čeličnih ploča.

Pogonski agregat s turbopunjačom zapremnine 1750 cc modela 4C utemeljen je na najnaprednijim tehnologijama izrade motora. A inženjeri tvrtke Alfa Romeo učinili su tu tehnologiju još agresivnijom i učinkovitijom. 4 cilindra, aluminijski blok i konstrukcija, turbopunjač nove generacije, sustav izravnog ubrizgavanja goriva pod iznimno visokim tlakom, dvije jedinice za varijabilno upravljanje otvaranjem i zatvaranjem ventila, tehnologija kontrole vrtloženja i dvostruka spojka omogućuju ovom motoru zapremnine 1750 cc sportske performanse bez premca.

Okretnim momentom i snagom ovaj motor postavlja nove rekorde u kategoriji motora tih dimenzija. Maksimalna snaga od 240 ks postiže se na 6.000 o/min, što je potvrda iznimne fleksibilnosti i dinamičnosti ovog motora. Postiže izvanredne rezultate u vožnji i pri ubrzavanju. Alfa Romeo 4C ubrzava do 100 km/h za 4,5 sekundi i razvija maksimalnu brzinu od 258 km/h. A to nije sve; ova impresivna razina performansi postignuta je uz minimalan utjecaj na okoliš. Zahvaljujući višestrukoj regulaciji ubrizgavanja i naprednim sustavima protiv trenja i za smanjenje energetskih gubitaka, emisije modela Alfa Romeo 4C unutar su strogih ograničenja norme Euro 6.

Užitak vožnje rezultat je pomno osmišljenog i usklađenog dizajna. Pogon na stražnje kotače i motor ugrađen na sredini: konstrukcijom je model Alfa Romeo 4C tipičan trkaći automobil sa savršenom raspodjelom težine kao primarnim ciljem.

Alfa Romeo 4C ima pogon na stražnje kotače kako bi se u potpunosti iskoristile dinamičke prednosti te konfiguracije. Pogon na stražnje kotače donosi bolje držanje ceste pri ubrzanju kada se snagom motora težina prenosi na stražnji kraj automobila. Pogon na stražnje kotače omogućuje vam i brži ulazak u zavoje i intenzivniji doživljaj vožnje.

Aluminijski motor ugrađen je na sredini. To značajno doprinosi smanjenju težine jer nije potrebna pogonska osovina i optimizira raspodjelu težine koncentriranjem mase pored sredine za energičnije rukovanje.

Sportski ovjesi, samoventilirajuće disk kočnice i gume različitog promjera: 4C ima napredni sustav za regulaciju visine ovjesa kako bi se težina zadržala na minimalnoj vrijednosti. Ovjes posjeduje tehnička rješenja preuzeta s trkaćih modela za optimizaciju performansi i osiguranje užitka vožnje bez premca. Sprijeda Alfa Romeo 4C ima ovjes s dvostrukim potpornjakom koji omogućuje neizravnu i nefiltriranu komunikaciju s cestom. Straga, napredni MacPherson ovjes jamči izvrsno držanje ceste i zabavnu vožnju, čak i pri najekstremnijim manevrima. Sustavi prednjeg i stražnjeg ovjesa izrađeni su od aluminija i čelika visoke čvrstoće.

Kočioni sustav je dizajniran za vožnju po trkaćim stazama visokih performansi. Perforirani, samoventilirajući prednji diskovi i Brembo kočione čeljusti automobil od 100 do 0 km/h dovode u samo 36 metara. A za osiguranje maksimalne razine prianjanja i sprječavanje proklizavanja u svim uvjetima, 4C je opremljen gumama različitog promjera, 17” – 18” ili 18” – 19”, s gumom veće dimenzije straga za najbolje ponašanje na cesti.

Alfa Romeo 4C

Alfa Romeo 4C

Alfa Romeo 4C

Alfa Romeo 4C

Alfa Romeo 4C

Kivela Kivela
Kivela © Kivela centar Kostrena d.o.o. 2011. izrada i održavanje: Web Studio